新発売デジタル一眼レフカメラ「EOS 6D Mark II」キャンペーンにパーソナルメディア管理ソフトウェア「Mync」を採用
2017年8月
キヤノン 新発売デジタル一眼レフカメラ「EOS 6D Mark II」キャンペーンに
グラスバレー パーソナルメディア管理ソフトウェア「Mync」を採用
(「Live!フルサイズキャンペーン」)
事前登録でMync Standardを無償でダウンロード(日本のみ)
このたび、キヤノンマーケティングジャパン株式会社は、最新のデジタル一眼レフカメラ「EOS 6D Mark II」のキャンペーンに、グラスバレーのパーソナルメディア管理ソフトウェア「Mync」を採用しました。これにより、「EOS 6D Mark II」のユーザーは、撮影した静止画・動画を、パソコンで簡単に再生・管理・編集・共有することができます。
「EOS 6D Mark II」は、一眼レフカメラ市場をリードする基本性能に加え、優れた動画撮影機能を特徴としていますが、多くのユーザーにとって、動画の撮影や共有は写真に比べハードルが高いと言われています。このキャンペーンでMync Standardを活用していただくことにより、ユーザーは簡単に動画と写真を扱うことが可能となります。
「弊社はこれまでキヤノン様と長年の協力関係を築いてきました。同社の新しいカメラのプロモーションに弊社製品を選んで頂いたのは今回で4回目になります。Myncはさまざまな動画や写真フォーマットに対応しているため、簡単にメディアの管理や編集、共有をすることができます。今年3月の発売以来、多くの分野で利用されています。」
(グラスバレー株式会社 Vice President & General Manager 竹内克志 談)
Myncには、Mync BasicとMync Standardの2つのバージョンがあります。
- Mync Basicは、強力なプレビュー機能とコンテンツの整理に特化し、さまざまな動画フォーマットに対応しています。
- Mync Standardは、デジタルフォトグラファー、Webコンテンツクリエイター、およびビデオ編集の初心者に向けた製品で、優れた操作感を実現したストーリーボードビデオ編集機能や、プロフェッショナルビデオフォーマットに対応した高度なコンテンツ管理機能など、Basicバージョンに多くの機能が加えられています。
このプロモーションは日本のみで実施され、2017年6月29日から2018年1月31日まで、キャンペーンサイトにて事前登録を行っていただき、EOS 6D Mark II購入いただいた方に、「Mync Standard 」をプレゼント致します。
myncworld.com : https://myncworld.com/
キヤノン 「Live!フルサイズキャンペーン」: http://cweb.canon.jp/eos/special/6dmk2/campaign/
About Grass Valley
Grass Valley is focused on empowering customers to create, control and connect content wherever, however and whenever it is consumed. In this ever-changing media landscape, content remains the most important element. Many of our customers are faced with the need to create and support new workflows while continuing to operate their legacy workflows, simultaneously broadcasting through traditional channels, Over-The-Top platforms, and Video-On-Demand as well as to tablets, PCs, and mobile devices.
We provide the innovative tools and expertise to help customers improve the efficiency of their operations while telling better stories to attract and keep viewers. With Grass Valley’s integrated solutions that enable flexibility, efficiency, cost-effectiveness, quality and scalability, broadcasters and content creators have what they need to sustain their businesses. Headquartered in Montreal, Grass Valley has been in the broadcast business for nearly 60 years and is part of St. Louis-based Belden Inc. For more information, visit www.belden.com
Belden, Belden Sending All The Right Signals, and the Belden logo are trademarks or registered trademarks of Belden Inc. or its affiliated companies in the United States and other jurisdictions. Grass Valley and Mync are trademarks or registered trademarks of Grass Valley Canada. Belden Inc., Grass Valley Canada, and other parties may also have trademark rights in other terms used herein.
Copyright © 2017 Grass Valley Canada. All rights reserved. Specifications subject to change without notice.
Media/Industry Analyst Relations:
Tiffany Haley tiffany.haley@grassvalley.com 1.503.526.8176
Keith Hevenor GrassValleyPR@mower.com 1.315.413.4225